עוד מכה: הממתיק של "קוקה קולה" יוכרז כמסרטן

יונתן שורק 1 Comment on עוד מכה: הממתיק של "קוקה קולה" יוכרז כמסרטן

יממה לאחר הפרסום בדבר הקנס שהוטל על חברת "קוקה קולה" בסך 39 מיליון שקלים בגין פעילות בעלת מאפיינים מונופוליסטיים, סוכנות הידיעות רויטרס חושפת כי בחודש הבא הממתיק של "זירו" – המשקה ללא סוכר של החברה, יוכרז כחשוד כמסרטן לבני אדם

צילום: Michael Giladi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוכנות הידיעות רויטרס  מפרסמת היום כי "אספרטיים", אחד הממתיקים המלאכותיים הנפוצים בעולם יוכרז בחודש הבא כגורם מסרטן אפשרי על ידי גוף בריאות עולמי מוביל, על פי שני מקורות בעלי ידע על התהליך, ומעמיד אותו מול תעשיית המזון והרגולטורים. אספרטיים, המשמש במוצרים ממשקאות מוגזים דיאטטיים של קוקה קולה וממתקים שונים, יירשם בחודש יולי הקרוב כ"אולי מסרטן לבני אדם" לראשונה על ידי הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן שהיא זרוע מחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי.להתרחש בתנאים ורמות חשיפה מסוימות"

יחד עם זאת, חשוב להרגיע כי הסיכון לחלות כתוצאה מצריכה מוגברת של הממתיקים הללו קשור בצריכה גבוהה מאוד, אפילו חריגה וביחס למשקל גוף. לכן, רגולטורים בעולם המערבי לוחצים על  ועדת המומחים לקבוע נהלים ברורים בעניין כדי למנוע בלבול מהציבור.  פסיקות דומות בעבר, לגבי חומרים שונים, עוררו חששות בקרב צרכנים לגבי השימוש בהם, הובילו לתביעות ולחצו על יצרנים ליצור מחדש מתכונים ולהחליף לחלופות.

לא מדובר במכה הראשונה שהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים סופגת. רק אתמול, פורסם כי קוקה-קולה ישראל נקנסה בלא פחות מ-39 מיליון שקלים בתום שימוע שהתבצע במסגרת החקירה לפגיעה בתחרות, ובו הוגדרה פעילותה כבעלת מאפיינים מונופוליים. החברה המרכזית עתרה לבית הדין של רשות התחרות לאחר שהואשמה במספר סעיפים, וביניהם: ניצול לרעה של מעמדה המונופוליסטי, סירוב בלתי-סביר לספק, הפרת הוראות, הפרת צו מוסכם והפרת תנאי מיזוג.

 

Community Verified icon


1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ומה עם פפסי מקס?